
INTERREG
Exkurzia do dvoch rakúskych MŠ
31.1.2020 sa uskutočnila v rámci projektu INTERREG exkurzia do dvoch rakúskych MŠ v pohraničí v Zwendorfe a MŠ Marie Montesori v Loimersdorfe. Táto exkurzia bola zároveň predprípravou na týždňovú prax našich študentiek v máji. Exkurzie sa zúčastnilo 17 dievčat z 1. D a 5 dievčat z 3. A a 2. A, ako sa im páčilo si prečítajte z ich postrehov v spätnej väzbe.
Mgr. Táňa Filová a Mgr. Miroslava Mišenčíková
Návšteva zo Strednej pedagogickej školy Sacré Coeur Pressbaum (24.9.2019)
Ako sme sa mali na praxi v rakúskych materských školách - postrehy žiačok
Inšpirovaní exkurziou v Rakúsku, sme s úspechom odskúšali v dvoch triedach II. A a III. C aktivitu zameranú na psychomotoriku.
Organizátorky (Verešová, Ružičková z II. A a Danechová, Čechová z III. C) si pripravili aktivity pohybové, relaxačné, tvorivé, individuálne aj skupinové - naháňačky, tvorbu odevov a aj relax, a to všetko len s novinovým papierom. Po úvodnej nervozite a strese, ako to celé dopadne, to nakoniec zvládli výborne. Ako sa cítili zapojení, zistíte podľa fotiek...
29. 4. Exkurzia do MŠ v rakúskom pohraničí v MŠ v Lasse a v Lesnej MŠ v Stopfenreuthe sa uskutočnila na základe pozvania rakúskych partnerov z projektu INTERREG.
Zúčastnilo sa jej 8 učiteľov a 22 žiakov našej školy, prezreli sme si priestory, oboznámili nás s organizáciou práce a deti predviedli, čo sa so svojimi učiteľkami naučili - pesničky a pozdravy v slovenčine. V máji sa 6 vybraných dievčat z odboru učiteľstvo v MŠ a vychovávateľstvo zúčastní týždennej praxe vo vybraných MŠ v rakúskom pohraničí, o tom ako sa mali, sa určitr dočítate na tejto stránke začiatkom júna. Mgr. T. Filová
Postrehy dievčat
Po krátkej ceste sme sa zastavili v prvej MŠ. Deti si pre nás pripravili krátky program. Bolo veľmi príjemné počuť slovenčinu v ich prevedení. Ďalej nasledovala exkurzia po MŠ. Deti sa vôbec nehanbili a s niektorými sme sa aj rozprávali. Veľmi sa nám páčila forma výučby v Rakúsku. Aj pri besede, ktorú sme mali s celým tímom MŠ, nám povedali, že väčšina aktivít vychádza z pozorovania záujmov detí, ktorým pani učiteľky prispôsobujú aktivity a veľa improvizujú. Po besede sme sa presunuli do druhej MŠ. Nová materská škola v príjemnom lesnom prostredí vplývala nielen na deti, ale aj na nás veľmi pozitívne. Taktiež sme mali krátku exkurziu. Po nej sme sa opäť rozprávali s pani riaditeľkou a dozvedeli sme sa, ako prebieha vyučovanie v ich MŠ. Vyzdvihla to, že v deťoch majú dôveru a majú voľný priestor sa prechádzať po chodbách MŠ či átriu. Vďaka projektu INTERREG budeme môcť niektoré študentky praxovať práve v pohraničných materských školách, kde spoznáme nielen iný štýl výučby, ale si zdokonalíme aj nemčinu.
Petra Jančigová I. D
Páčilo sa nám, že pani učiteľky mali k dispozícii množstvo pomôcok. Už od útleho veku budujú u detí disciplínu, zodpovednosť a samostatnosť. Práca s deťmi vychádzala z pozorovania ich potrieb a záujmov.
Každá materská škola bola niečím iným zaujímavá, no v oboch sa nám veľmi páčilo. Aj keď s menšími obavami, ale predsa sa tešíme na prax, ktorú tam absolvujeme.
Tamara Fabiánová a Patrícia Lapčíková III. A
Návšteva rakúskej pedagogickej školy
V aktivitách projektu Interreg pokračujeme aj v tomto roku, začali sme recipročnou návštevou pedagogickej školy v rakúskom mestečku Pressbaum (v minulom roku bola hostiteľom naša škola). Škola ukrytá v lesnom prostredí má podobu historického romantického sídla, súčasťou školy je MŠ s úctyhodným počtom až 175 detí a gymnázium.
Po srdečnom privítaní nás čakali metodické ukážky aktivít na hodinách anglického jazyka, hudobnej výchovy a neobvyklého predmetu psychomotorika (ktorý je však špecialitou školy). Všetky ukážky boli veľmi zážitkové a pre všetkých zúčastnených učiteľov aj žiakov určite inšpiratívne, veď ako aj na fotografiách je vidno, zapojili a zabavili sa všetci.
Potešilo nás, že výtvarné a hudobné aktivity, ktoré sme pre žiakov a učiteľov školy z Pressbaum pripravili v minulom roku my, boli pre nich rovnako pútavé a pamätali si ich. Z pohľadu učiteľa sú takéto vzájomné praktické skúsenosti vždy prínosné a pre žiakov poučné, ako to funguje na podobnej škole.
Čo nás ešte čaká v tomto roku: v apríli exkurzia v MŠ v rakúskom pohraničí – ako príprava na týždennú prax v rakúskych materských školách v máji 2019, ktorej sa môže zúčastniť 6 žiakov z našej školy zo študijného odboru učiteľstvo, podmienkou je znalosť nemeckého jazyka. A začiatkom nového školského roka budeme hostiteľmi učiteľov a žiakov z Pressbaum.
Mgr. Tatiana Filová
Postrehy žiakov
Na exkurzii sa nám veľmi páčilo. Bola to úplne iná škola, než na ktorú sme zvyknutí. Páčil sa nám kolektív, ako tam všetci spolupracovali, držali spolu. Prostredie, v ktorom sa nachádza škola vytvára dojem čarovnosti. Naozaj sa nám páčilo všetko, čo sme zažili, mohli vidieť. Boli sme v príjemnom prostredí, plnom relaxu a voľnosti. Je to škola, kde sa učí s rozumom a srdcom. Páči sa nám, že sa deti učia v prírode a tým je to zaujímavejšie.
Ďakujeme, že sme si mohli obohatiť naše vedomosti a vidieť vašu úžasnú školu!
Nina, Ema, Nikola, Daniela, Lucia I. D
Zaujala nás príjemná atmosféra, ktorou nás privítali. Zaujímavé bolo to, ako vedú deti v MŠ k anglickému jazyku prostredníctvom rôznych piesni a riekaniek, pri ktorých využili množstvo rekvizít. Využívajú praktické cvičenia v cudzom jazyku, ktoré by sa mohli viac praktizovať aj na našej škole. Mali množstvo hudobných nástrojov, z ktorých si mohli vyberať. Dozvedeli sme sa, že majú dvakrát dlhšiu dobu na naučenie sa zručností (nástroj majú 4 roky, zatiaľ čo my ho máme len 2 roky). Vyučovanie majú spojené s pobytom vonku, čiže sú viacej na čerstvom vzduchu a určite by sme to prijali aj u nás. Ďakujeme, že sme mali možnosť sa opäť niečo nové dozvedieť a naučiť od zahraničných študentov.
Patrícia, Tamara, Mária, Michaela, Barbara III. A
Pre nás bola táto exkurzia výborná. Zažili sme niečo nové, na čo sme doposiaľ neboli zvyknuté. Najlepšie na tom boli tie praktické veci. Mali sme možnosť vyskúšať si na chvíľu aj prácu s "rakúskymi" deťmi.:) Potom sme boli rozdelené na dve skupiny. Moja skupina mala predmet psychomotoriku a druhá skupina anglický jazyk a hudobnú výchovu. My sme mali takú hodinu, že sme pracovali s novinami. Najskôr sme sa rozohriali v podobe naháňačky na novinách a potom nám dali tému, že si máme z tých novín urobiť, čo nám napadne. Každý si vytvoril to, čo mu fantázia ponúkla. Hodinu sme zakončili tým, že sme si predstavili to, čo sme vyrobili a komentovali sme hodinu, že čo sa nám páčilo a čo nie. Zistili sme, že tam majú aj iný režim dňa. Že tie deti to nemajú presne tak nastavené ako u nás, ale fungujú trochu inak, "voľnejšie". Určite nás to zlepšilo aj v komunikácií v nemeckom jazyku. Ak by sa dalo, tak samozrejme by sme prijali aj viac takýchto exkurzií." žiačky II. A