SOŠPg Bullova 2 SOŠPg Bullova 2

Dielne pre šikovných škôlkarov
zdroj: SOŠPg

Dielne pre šikovných škôlkarov

23. marca 2022

Na tento deň si žiaci z 3. C, odbor pedagogický asistent, pripravili pre škôlkarov z Bullovej pečenie, modelovanie a pohybové hry. Dňu D predchádzali prípravy a dolaďovanie postupov a pomôcok, ale stálo to za to. Dve triedy predškolákov (40 detí) sa rozdelili na tri skupinky, ktoré postupne absolvovali všetky tri úlohy:

֍ v novej školskej kuchynke spoločne upiekli bezlepkovú roládu,

֍ vymodelovali ozdoby zo slaného cesta,

֍ v spoločenskej miestnosti sa zabavili pohybovými hrami.

Ako to prebiehalo vidíte na fotografiách, a to že koláčik sa vydaril je zdokumentované tiež. Táto aktivita tímovej práce z 3. C bola prvá, ale určite nie posledná
Tatiana Filová


Čo som videla?

- videla som deti vo veku 5-6 rokov, ako spolupracujú, ako sa (ne)počúvajú navzájom, do akej miery sú ochotné počúvať a plniť naše pokyny
- videla som ako boli ochotné pomáhať s upratovaním, to väčšinou býva nežiadaná aktivita v každej vekovej kategórií, ale oni sa do upratovania/ umývania riadov priam hrnuli-videla som ako každý jeden bol inej povahy... chlapci skôr utiahnutejší alebo naopak veľmi „bláznivej“ povahy, dievčatá motivované a iniciatívne
- videla som nefalšovanú detskú radosť a zapálenosť pre aktivity, ktoré sme im pripravili
Čo som sa naučila?

- pracovať s vekovou kategóriou predškolákov, načúvať ich potrebám a splniť ich očakávania-potvrdilo sa mi, že sa nie vždy dá všetko zrealizovať tak, ako si veci naplánujeme
Čo by som zmenila?

- menší počet detí-pripraviť deťom na pečenie nejaké zástery, keďže sa zašpinili-viac pomocníkov pomedzi aktivity-poháre s vodou pripraviť v každej miestnosti
Laura

Čo som sa naučila:

Naučila som sa ako vytvoriť program pre deti a tiež ho aj zrealizovať. Vyriešiť problém keď bolo treba. Nie všetko sa dalo presne naplánovať ako to bude prebiehať- preto bolo dôležité vedieť aj improvizovať.
Čo by som zmenila:

Viac by som premyslela ten úvod. Bolo to trocha chaotické, deti na začiatku nevedeli čo majú moc robiť, inak by som nezmenila nič.
Ema

Čo som videl?

Hlavne deti s veľkou dávkou energie. Bol to pre mňa príjemný obraz toho ako sa deti zabávajú.
Čo som sa naučil?

Ako hovoriť nahlas aby ma bolo počuť a nestratil pri tom hlas.
Čo by som zmenil?

Určite by som si nastavil časový harmonogram do budúcna.
Adrian

Čo som videla?

Počas programu, ktorý sme si pripravili pre deti z materskej školy som videla, aká náročná a zároveň krásna vie byť práca s deťmi. Náročná mi prišla najmä v tom, že sme mali ako študenti bez zatiaľ výrazných skúseností zrazu na starosti hojný počet detí, ktoré sme museli organizovať podľa toho, ako sme si to celé naplánovali. Úprimne som čakala, že to bude o veľa väčší chaos a stres, no prekvapila ma zaujatosť detí. Celý program sme im na začiatku zbežne predstavili a už na ich tvárach bolo vidieť nadšenie a zvedavosť. Motivovali sme ich kartičkami na pečiatky a diplomami, ktoré pre nich znamenali strašne veľa a tým pádom sa na všetko veľmi tešili. Krásne mi prišlo to, že po motivácii chceli všetky deti dosiahnuť rovnaký krátkodobý cieľ, nehľadeli na ich osobné preferencie v jednotlivých aktivitách. Každá situácia s týmito deťmi bola riešiteľná a pre každý prípad boli prítomné aj ich vlastné pani učiteľky z materskej školy. Videla som tiež, že už aj takéto „malé“ deti si uvedomujú to, že sa môžu k veciam, ktoré sa im páčia, príp. nepáčia slovne vyjadriť a povedať si tak svoje.
Čo by som zmenila:

Jednou z vecí, ktoré by som pri najbližšom podobnom podujatí zmenila je organizácia času, ktorý nám zopár zahaproval.. Buď sme ho mali priveľa, alebo sme ho mali nečakane príliš málo. Na druhej strane to je podľa mňa prirodzené, vzhľadom k tomu, že sme takéto niečo robili úplne prvý krát. Do budúcna by som navrhovala si vopred spísať aspoň približnú dĺžku trvania jednotlivých stanovíšť.
Diana

Čo som sa naučila?

Naučila som sa spolupráci s deťmi ale aj so spolužiakmi, to ako spoločne komunikovať a pracovať aby sa dosiahli požadované výsledky. Taktiež trpezlivosti a komunikácii s deťmi. Bola to vynikajúca skúsenosť čo sa týka práce s deťmi a ako s nimi zaobchádzať, vidieť ako sa chovajú čo ich zaujíma a pod...
Kristína

Čo som videla?
Videla som veľa detí s nadšením v tvári a iskričkami šťastia v očiach. Od prvého momentu ako prišli do spoločenskej miestnosti bolo vidieť akí sú zvedaví. Pri spoznávacej aktivite som videla ako z detí spadla tá prvotná nervozita z neznáma. Tá nedočkavosť v ich očiach a radosť v tvári keď sa dozvedeli čo budú robiť bola na nezaplatenie. Bolo pekné vidieť ako sa detí s nadšením hrnú plniť aktivity, ktoré sme si pre nich pripravili. Pri pečení ma prekvapilo ako sa detí s nadšením pustili nielen do pečenia ale aj upratovania.
Čo som sa naučila?

Naučila som sa, že mať na starosť 40 detí nie je práve ľahká záležitosť. No bola to skúsenosť, ktorá mi toho dala veľa. Celý program ma naučil, že aj keď máte určený plán nikdy sa nezaobíde bez improvizácie. Nikdy totiž neviete čo sa môže pokaziť a preto je lepšie keď učiteľ vie aj v danej situácii improvizovať. Vylepšila som komunikáciu s deťmi a zistila som, že je naozaj každé dieťa iné.
Čo by som zmenila?

Ja osobne by som zmenila hlavne organizáciu času. Hlavne teda pri pečení sme s tým mali menší problém.
Do budúcna by som sa určite ešte išla informovať v ten deň pred začatím programu koľko detí je v škole aby nevznikli podobné problémi s menovkami ako boli na začiatku.
Ale okrem tohto si myslím, že to dopadlo dobre . J
Viki

Dielne pre MŠ (15 obrázkov v galérii)

Najnovšie