2016/17 pedagogika
2016/17 pedagogika
2016/17 | Tvorivé vyučovanie pedagogiky |
Na posledných dvoch hodinách pedagogiky sme sa v II. C venovali projektovej činnosti v dvoch skupinách. Prvá skupina mala za úlohu znázorniť Maslowovu pyramídu potrieb a druhá zložky voľného času podľa Opaschowskeho. Keďže teraz preberáme tému voľného času, čo-to sme už vedeli, no naučili sme sa aj veľa nového. Pred začiatkom projektu mali obe skupiny za úlohu zaobstarať si sami pomôcky a materiál. Chýbajúce veci nám požičali p. profesorky výtvarnej výchovy a pani Bieliková, za čo im veľmi ďakujeme. Prvý deň sme hľadali v rôznych časopisoch obrázky, ktoré vystihujú jednotlivé zložky, a na druhý deň sme z nich urobili koláž. Teraz budeme o projektoch diskutovať a každá skupina bude ohodnotená. Tento spôsob získavania informácií bol pre nás veľmi zaujímavý, vyskúšali sme si aktívnu prácu v skupine a využili vlastnú tvorivosť a schopnosti.
|
|
Uršula Šilleová, II.C | |
![]() |
|
![]() |
|
Aká bola škola niekedy dávno | |
Minulosť: husie perá, atrament, staré tabule, almanach, trstenica, prísny prístup učiteľov, veľký rešpekt a úcta, piecka v triede a nosenie dreva.
Súčasnosť: guličkové perá, počítače, interaktívne tabule, internet, kúrenie .
Zvoní na hodinu pedagogiky: Profesorka vošla do triedy, všetci sme sa postavili na pozdrav a vytiahli si domácu úlohu. Priniesť nejaké veci z minulosti bol skvelý nápad. Podľa abecedy sme boli vyvolaní k tabuli a predstavili sme predmety, ktoré sme priniesli.
Z vysvedčení, starých zapísaných zošitov, kníh, učebníc, obrázkov, fotografií a receptov sme sa dozvedeli, ako sa učilo v minulosti. Zistili sme, čo sa zmenilo a aké to malo následky, že by sme si mali vážiť čo máme, lebo nič nie je samozrejmosť. Za splnenie tejto úlohy, ktorú sme odprezentovali, sme boli oznámkovaní a všetci sme končili hodinu s dobrým pocitom a novými poznatkami z dejín pedagogiky.
|
|
Zuzana Mikulová, II. BC
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |