SOŠPg Bullova 2 SOŠPg Bullova 2

2013/14 C_Polsko_Grojec

2013/14

Projekt Comenius - Prvé stretnutie v Poľsku
  Od 4. 11. do 9. 11. sa na prvom stretnutí zúčastňujú naši štyria žiaci - M. Hegerová, II. C, V. Poloncová, II. C, R. Jakubová, II. B a O. Gajdoš, II. C pod vedením Ing. D. Hronskej a PhDr. J. Varadinkovej.
  Ondrej  zdokumentoval :
  Deň prvý - 4. 11.:
  Aj keď nám vlak meškal asi dve hodiny, cesta bola pomerne dobrá. Po zvítaní sa s hosťujúcimi sme sa pobrali do Grójca. Prezentácia mala naozaj veľký úspech. Potom nás privítal starosta mesta Grójec a porozprával nám niečo o Poľsku, potom nasledovala prehliadka mesta. Zajtra nás čaká výlet do Varšavy, prehliadka parlamentu, hradu a mesta.
  Deň druhý - 5. 11.:
  Hneď ráno sme išli autobusom do Varšavy priamo do ich parlamentu. Po podrobnej prehliadke nás vpustili dnu, parlament bola staršia, no pekná budova. Videli sme zasadaciu miestnosť a výstavu. Potom sme sa pobrali na Varšavský hrad. Bol za druhej svetovej vojny celý zničený ako deväťdesiat percent celého mesta, no po vojne bol postavený nanovo. Vo vnútri bola veľká expozícia hradu, jediná vec, čo sa zachovala pri bombardovaní, bolo kráľovské kreslo a stôl, ale aj tak tam bolo toho veľa na pozretie. Naozaj jeden z najkrajších hradov, čo som kedy videl. Potom nastal zaslúžený voľný čas. Všetky spolužiačky išli na kávu, no ja som si obehol celé historické centrum Warsawy. Centrum je naozaj podobné Prahe. Nuž a potom sme išli domov do Grójca. Zajtra ráno nás čaká vyučovanie so žiakmi a spoločenský večer.
  Deň tretí - 6. 11.:
  Dnes sme boli celý deň v Grójci. Ráno sme mali vyučovanie so žiakmi. Prvá bola matematika a potom išla biologia. Po dvoch hodinách strávených vyučovaním prišla debata o tom, či by sa mladí ľudia mali zaujímať o politiku. Debata viedla k tomu, aby si mladí ľudia uvedomili, na čo sú tu politici. Potom prišla súťaž o najlepší jablkový koláč.Teraz sme doma a o chvíľu ideme späť do školy a máme spoločenský program. Zajtra ideme do sídla prezidenta vo Warsawe.
  Deň štvrtý - 7. 11.:
  Včera večer sme si užili pekný večer. Najprv boli vystúpenia, kde som účinkoval aj ja, myslím, že som mal úspech, kroj a spev sa im veľmi páčil. Potom doniesli tortu na oficiálne otvorenie projektu Comenius, bolo to naozaj pekné gesto. No a potom sme si aj zatancovali. Poliaci su milí ľudia, ako aj všetci z projektu. Väčšina ľudí hovorí po anglicky naozaj dobre, takže s komunikáciou nie je problém. Dnes ráno bola besiedka ohľadom Dňa nezávislosti Poľska, potom sa išlo do Warsawy. Ako prvé sme navštívili najväčší park s niekoľkými krásnymi zámkami a jazerami. Potom sa išlo do prezidentského paláca, bol naozaj veľký a veľmi pekný. Potom bol voľný čas dve a pol hodiny na nakupovanie v obchodnom centre, no ja s Rebekou sme išli radšej do Starého mesta. Bola to dobrá voľba, videli sme naozaj krásne veci, napr. výmena cestnej stráže pri ohni Poľska, sochu Kopernika atď. A zajtra budeme v škole a potom nás čaká odchod.
  Deň piaty - 8. 11.:
  Hneď od rána bol dnes zaujímavý deň. Ráno sme si pozreli chemické a fyzikálne experimenty. Potom sme išli do jedného zámku a továrne na jablká. Bolo zaujímavé vidieť, ako sa z jabĺk vyrába džus. No a potom sme prišli do Grójca, rozlúčili sa a išli do rodín. No a za chvíľu nás čaká cesta domov. V pondelok vám všetko vyrozprávame.
  Varšava očami Ondreja:

Historické centrum mesta Varšavy je jedno z najkrajších, aké som kedy videl. Je obdivuhodné, ako ho vedeli opraviť, totiž za druhej svetovej vojny bolo zničených 85 percent celého mesta. Mesto rekonštruovali pomocou obrazov, ktoré sa zachovali. Ako prví sme navštívili Kráľovský hrad v strede mesta. Vo vnútri bola krásna výstava, no nie veľa vecí bolo pôvodných. Vo vnútri bolo veľa fotografií z obdobia bombardovania počas 2. svetovej vojny a rekonštrukcie celej Varšavy. I keď bolo celé centrum postavené nanovo, malo svoje čaro. Na každej jednej ulici stál minimálne jeden kostol, veľa z nich bolo venovaných Jánovi Pavlovi II. Veľmi sa mi na Varšave páčilo, že na uliciach nebolo veľa ľudí a všade, kade som šiel, som mal čas a kľud a priestor na fotenie a oddychovanie v krásnych uličkách. Očarili ma aj krásne veľké parky, ktorými mesto farebne prekypovalo. Hneď v centre sa nachádzal park, v ktorom vojaci strážili oheň Poľska. Stihli sme vidieť aj výmenu stráže. Neskôr sme navštívili Chopinov park, kde uprostred parku je skladateľov pomník. Park bol krásny a rozsiahly a bolo v ňom veľa sôch. Veľmi som ocenil to, že ulice boli čistunké, na zemi neboli žiadne odpadky. No naozaj najdojímavejším zážitkom z celého mesta bola budova v centre, ktorá prežila 2. svetovú vojnu. Bola to stará budova, ktorá nemala ani kus omietky a na jej stenách viseli obrazy Židov, ktorí v nej bývali.